محبوب ترین جاهای دیدنی بالی

ساحل زیبای نوسا دوآ

نوسا دوآ یعنی جزیره دوم ! دلیل این وجه تسمیه آنست که نوسا دوآ به صورت شبه جزیره ای و صد البته مانند جزیره دومی به منتها الیه جنوبی بالی متصل گردیده است. با ورود به این جزیره از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتلهای جهان را در خود جای داده است وارد خواهید شد.

در اینجا دلیل آنکه چرا بالی مکان همیشگی کنفرانسها ، کنگره ها، نشستها و دیگر مناسبات سیاسی می باشد را خواهید یافت.در اینجا رستورانهای مجلل، کشتیهای تفریحی بسیار لوکس، زمینهای گلف و هتلهای رویائی با میهمان نوازی بالینزی پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام میرسد.

اما زندگی شبانه در اینجا به زرق و برق کوتا بیچ نیست .اینجا مکان آرامش است. مکانی برای آرامش بزرگان. سواحل نوسا دوا نیز از زیباترین سواحل جهان بوده بطوریکه در رده بندی جهانی مقام پنجم را ازآن خود نموده است.معبد زیبای اولا واتو نیز در این شبه جزیره زیبا واقع گردیده است.
 

اوبود

این منطقه که شامل روستاها و محلات مسکونی متعدی است بسیاری از زیبائی های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبائی ها شامل جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان، و معبد آبی اولون دانو، غار فیلها ، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی ، پارک فیلها و تعدادی موزه و خانه هنر میگردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبائی های این منطقه برشمرده میشوند در مسیر این روستا به چشم میخورد.

در فرهنگ محلی، اوبود یکی از جاهای دیدنی معروف بالی است که برجسته‌ترین نقاش‌ها، رقاص‌ها، نوازنده‌ها، پیکرتراشان و بافنده‌ها زندگی و کار می‌کنند. تعدادی از موزه‌های عالی و نگارخانه‌های هنری در این منطقه وجود دارند. به دلیل واقع شدن این شهرک در پای کوه (حدود 19 مایل یا 30 کیلومتری شمال دنپاسار (Denpasar)، دمای هوا در این منطقه اندکی کمتر از دمای هوای زمین‌های پست و هموار می‌باشد و بارش باران در طول سال به رشد و نمو گیاهان گرمسیری انبوه در این منطقه کمک می‌کند.

بازدید از زیبائی های اوبود مستلزم وقت بسیاری خواهد بود و در صورت عدم وجود راهنما امکان دیدن همه زیبائیهای این منطقه میسر نخواهد شد. بنابر این توصیه مینمائیم که حتما از یکی از تورگردانها و یا تورهای سافاری موجود در سطح بالی برای بازدید از جاهای دیدنی این منطقه بهره ببرید.

 

اوبود یکی از مکان های توریستی بالی

 

جنگل میمون ها در اوبود

بازدید از جنگل میمونها در این منطقه در بالی را هرگز فراموش ننمائید. در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند نگه داری میشود. اگرچه میمونها بسیار فضول و پر رو به نظر میرسند اما حیوانات بسیار باهوش، عاطفی و دوست داشتنی هستند. بازدید از جنگل میمونها را باز هم توصیه میکنم مخصوصا برای آندسته از گردشگرانی که با خردسالان خود به بالی آمده اند.

به فاصله 10 دقیقه پیاده روی از جنوب مرکز شهری اوبود جنگل میمون که به پناگاه مقدس جنگلی میمون نیز معروف است، واقع است. این محل یکی از جاذبه‌های برجسته در بالی می‌باشد و مکانی تماشایی برای علاقمندان و عکاسان حیوانات است. در کنار دسته‌های سرگرم کننده میمون‌های دم دراز خاکستری که در اینجا راحت هستند، بخش بزرگی از جاذبه‌های اینجا محیط خاطره انگیز جنگلی است که میمون‌ها آزادانه در آن پرسه می‌زنند. گذرگاه‌های سنگفرش شده از میان جنگل‌های انبوه با درختان بزرگ انجیر هندی و جوز هندی می‌گذرند. در این محل، مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از درون شاخ و برگ‌های انبوه به چشم می‌خورند و به این ترتیب، تقریباً احساسی عرفانی را به بیننده منتقل میکنند.

البته ناگفته نماند، به هنگام بازدید از جاهای دیدنی بالی به خصوص جنگل میمونها مواظب کلاه،عینک و حتی کوله پشتی خود باشید. میمونها علاقه وافری به قاپیدن این اشیاء داشته و در صورت از دست دادن هریک از این اشیاء بدست آوردن دوباره اش مصیبتی بس عظماست .

 

جنگل میمون ها در جزیره اوبود بالی
 

آتشفشان کینتامانی

کینتامانی: در این روستا دریاچه بسیار زیبای بالی و آتشفشان کینتامانی به چشم می خورد. جالب است بدانید که آتشفشان موجود در این جاذبه توریستی بالی هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگهای سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده میکنند. رسیدن به این نقطه از کوتا در بالی تقریبا یک ساعت بطول خواهد انجامید و صرف نهار در رستوران کنار دریاچه و با منظره قله آتشفشان کینتامانی بسیار مسرت بخش است. از دیگر دیدنیهای این منطقه غار خفاش ها می باشد که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

آتشفشان کینتامانی بالی
 

پارک آبی واتربوم

پارک واتر بوم بالی پارک آبی مملو از فعالیت‌های مهیج است که در قلب کوتا واقع است و هر عضو خانواده می‌تواند از امکانات این پارک بهره ببرد. بچه‌ها می‌توانند در استخرهای شنا آب بازی کنند، همراه جریان رود آرام به سمت پایین رود حرکت کنند یا با سرعت در مسیر سرسره‌ها و وسایل آبی با نام‌هایی مانند اژدها، افعی سبز و سوپر جام حرکت کنند. مادران و پدران می‌توانند با شرکت در کلاس‌های بازتاب شناسی، کار مانیکور یا پدیکور یا ماهی درمانی در آب گرم مشغول شوند. در رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها طیفی از رژیم‌های غذایی مختلف عرضه می‌شوند و زمین‌ها نیز دارای چشم انداز درختان بزرگ سایه دار و باغ‌های زیبای گرمسیری می‌باشند. این محیط زمینه استراحت طراوت بخش در برابر گرمای یک روز گرم منطقه گرمسیری را فراهم می‌کند.

در این مجموعه بی نظیر که شعبه ای از پارکهای زنجیره ای و بین المللی واتربوم است استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی (پینگ پونگ، فوتبال دستی) و رستوران های مختلف وجود دارد که می شود با آرامش کامل و در کنار تمامی اعضای خانواده از آنها در بالی استفاده کرد.

مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز و بلیت ورودی برای هر نفر به مدت یک روز کامل ۲۳ دلار است. البته می توان بلیت دو یا سه روزه خرید که قیمت آن کمی ارزانتر خواهد بود. بعد از خرید بلیت یک اکانت برای شما باز خواهد شد و از آنجا که حمل پول به محوطه ممنوع می باشد، می توانید مبلغی را برای خرید خوراکی یا استفاده از برخی بازی های پولی به شکل سپرده در حساب خود قرار دهید.برای استفاده از سرسره های آبی، استخر و هیچ مبلغی دریافت نمی شود و تیوپ (برای استفاده در سرسره های آبی) به وفور در محوطه موجود است. فقط باید دقت کرد که برای استفاده از سرسره، تیوپ همرنگ خودش را برداشت. مراکز خرید بالی با قیمت مناسب آنقدر زیاد ، متنوع و هیجان انگیز هستند که می شود یک روز کامل را در آنها گذراند.

 

پارک آبی واتربوم بالی

 

معبد اولاواتو

معبد اولاواتو نیز که از معابد و جاهای دیدنی زیبای بالی است در منطقه ای بسیار زیبای و رویائی در جنوبی ترین نقطه بالی و بر فراز صخره مرجانی سیاه رنگی بر فراز امواج خروشان اقیانوس هند واقع گردیده است. بازدید از این معبد افسانه ای را به هنگام غروب خورشید توصیه مینمائیم. در آن هنگام که خدای دریا آرام آرام درحال بلعیدن خداوندگار خورشید در پس آبهای اقیانوس آرام می باشد تا جهان را به آرامشی وصف ناپذیر بشارت دهد.

 

معبد مادر

معابد بالی مانند معبد مادر که در منطقه باساکی قرار گرفته و بزرگترین معبد هندو در بالی است را هرگز نباید فراموش نمود. این معابد که بخش عظیمی از فرهنگ و تاریخ بالی را در بر گرفته اند امروزه از جذابیتهای بسیار مهم و ارزشمند توریستی بالی شامل میشوند که در زیر به شرح مختصری از آنها بسنده نموده و شما را با بازدید از آنها دعوت می¬نمائیم.

معبد مادر در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه بساکی واقع گردیده است. این معبد مقدسترین معبد هندو در بالی و به اعتقاد هندوان قدیمی ترین معبد نیز می باشد.باز دید از این معبد در صبحگاهان و قبل از رسیدن گردشگران هنگامیکه خدایان شیوا ، ویشنوو برهما هنوز در خواب خوش بالینزی می باشند توصیه میگردد.

 

معبد مادر بالی
 

 

معبد تانالوت

معبد تانالوت نیز از معابد افسانه ای بالی به شمار می آید. این معبد در ۴۵ کیلومتری کوتا و در سواحل غربی جزیره بالی بر فراز شبه جزیره کوچکی که به هنگام مد ارتباط خود را با خشکی از دست داده و تبدیل به جزیره ای زیبا میگردد واقع شده است. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت مد بوده و شما قادر به عبور از راهی که به آن منتهی میگردد باشید. همچنین در اطراف محوطه خارجی این معبد نیز بازار مکاره ای بسیار خوش رنگ و لعاب خوش آمد گوی شما است که میتوان در آنجا خستگی راه را از تن شست.

 

تفریحات ساحلی در بالی

اندونزی متشکل است از ۱۷۰۰۰ جزیره که از این تعداد ۶۰۰۰ جزیره مسکونی است. این جزایر ۱۵ درصد از کل پوشش مرجانی جهان را در بر گرفته اند. بنابراین اگر این کشور را با دیگر مناطق مساعد غواصی جهان مقایسه نماییم، درخواهیم یافت که اندونزی با دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ گونه از آبزیان، صدرنشین، دریای سرخ با ۱۰۰۰ گونه در مقام دوم و دریای کارائیب با ۴۰۰ گونه در مکان سوم قرار گرفته اند. از این رو این کشور به یکی از مهمترین مراکز اکوتوریستی و غواصی جهان تبدیل شده است. اما لازم به ذکر است که این کشور وسیع دارای بیش از ۵۰۰ دایو سایت می باشد که معرفی و شرح آنها ازتوان نگارنده خارج است. البته در زیر به شرح مختصری از سایتهای جزیره بالی خواهم پرداخت که به دلیل سهل الوصول بودن، بیشتر مورد توجه غواصان قرار گرفته است.

با غواصی در تورهای تفریحی و گردشگری بالی شما هم مطمئناً موفق به کشف گونه ای جدید خواهید شد، پس بنابراین در حین غواصی دوربین عکاسی به همراه داشته باشید.
 

تفریحات آبی بالی

 

کشتی مغروق US Liberty

این کشتی ۱۲۰ متری به فاصله فقط ۳۰ متر ازساحل و در عمق ۳ تا۲۸ متری آرمیده است. این شناور مغروق در۱۱  ژانویه ۱۹۴۲ توسط نیروی دریایی ژاپنی و با شلیک اژدر هدف واقع شد و پس از تلاش بسیار کاپیتان و خدمه برای جلوگیری از غرق شدن در ساحل تولامبن به گل نشست. البته به گل نشستن این شناور در سال ۱۹۶۳، با فوران آتشفشان گونانگ آگونگ و جاری شدن مواد مذاب به پایان رسید و به همراه سیل مذاب این شناور به دریا بازگشت. اکنون بدنه این مغروق پوشیده از مرجان ها و یکی از زیباترین سایتهای غواصی در بالی می باشد.

دسترسی به سایت از طریق ساحل به آسانی ممکن است. شما در عمق ۲۰ متری شاهد خورشید ماهیان بسیار بزرگ، باراکودا و ناپلیون خواهید بود. همچنین این سایت برای غواصی در شب بسیار مناسب است.
 

کشتی مغروق از تفریحات دریایی بالی

 

آموک بی کندی داسا (Amuk Bay - Candi Dasa)

به فاصله ۳ کیلومتری جنوب شرق آموک بی – کندی داسا و در عمق ۳۲ متری مجموعه ای از صخره ها و شکافهای زیر آبی به پهنای ۱۰۰ متر به چشم می خورد.
جریان شدید آب (تا ۵ گره) در این منطقه، غواصی را مختص به افراد با تجربه نموده است. غواصی در جریان شدید دره Tepekong فراموش ناشدنی است.

در بالی شما کوسه های وایت تیپ را به آسانی ملاقات خواهید نمود و در دسته های بسیار بزرگ باراکودا ناپدید خواهید گردید. در شمال و شرق همین نقطه و در عمق ۲۵ متری سنگفرشی وسیع از مرجانهای طبقاتی و ماهیان تروپیکال به میزبانی شما نشسته اند. ماهیانی از قبیل سنگسر زرد، آنجل و پروانه ماهیان نیز از ساکنان این ریف بسیار زیبا می باشند. وسعت دید در این سایت ۲۰ متر بوده و این سایت برای غواصی در تمامی طول سال بغیر از ژوئن تا سپتامبر مناسب است.
 

 

آموک بی کندی داسا از مکان های دیدنی بالی
 

جزیره تولامبن (Tulamben)

تولامبن در شمال شرقی جزیره بالی قرارگرفته است. تولامبن یکی از جاذبه های گردشگری محبوب بالی است که در شرقی ترین نقطه تولامبن واقع شده. دیواره ۶۰ متری تولامبین غواصان و علاقه مندان به تفریحات آبی را به خود فرا می خواند.

پوشش این دیواره مرجانهایی بی نظیر با قدمت هزاران ساله می باشند. در عمق ۲۷ متری همین دیواره گرگانیائی به چشم می خورد که شاید عکسهایش را در مجلات دیده باشید. این گرگانیای عظیم الجثه ۳ مترو نیم ارتفاع و ۲ متر عرض داشته و با رنگ صورتی خود تاکنون میزبان ملیونها مشتاق از سراسر جهان بوده است.
در جنوب شرقی همین دیواره و در عمق ۴۰ متری Batu Kelebit با بهترین وسعت دید در منطقه، واقع شده است. در این ریف زیبا نیز شما می توانید به تماشای کوسه های سر چکشی بسیار بزرگ بنشینید.

مانتاری ها نیز از میزبانان شما خواهند بود که از آبهای عمیق اقیانوس آرام به اینجا می آیند. شما نیز می توانید در تمامی طول سال بغیر از دسامبر تا مارس به دیدارشان بروید.
 

جزیره تولامبن در بالی
 

جزایر نوسا (Nusa Lembongan and Nusa Penida)

در  اطراف این دو جزیره شما می توانید بزرگترین آبزیان جهان را دیده و با آنها به غواصی بپردازید.

این دو جزیره که در جنوب شرقی بالی واقع گردیده اند نیز از بهترین سایتهای غواصی بوده و دسترسی به آنها نیز آسان می باشد.در اینجا خورشید ماهی اقیانوسی و یا مولامولا را می توان دید که از پلنگتون ها و یا عروس دریایی تغذیه می نمایند.
 

جزایر نوسا از مکانهای دیدنی و تفریحی ابی بالی
 

پد بالی (Ped)

در شمال جزیره Nusa Penida نیز Ped مشهورترین سایت بوده و از آنجایی که جریان آب در اینجا ملایم تر است، مرجانهای طبقاتی فرصت خوبی برای رشد و گسترش در بستر ۲۰ تا ۴۰ متری این ناحیه یافته اند.

در مانتاری ها و شِورون باراکوداها به میزبانی شما آمده و مناظر بدیعی را خلق می نمایند. در بستر همین سایت نیز گرگانیا و اسفنج های خارق العاده ای دیده می شوند. تایتن تریگر، موری ایل ها وآنجل امپراتور نیز از ساکنان اصلی و خاص این ریف بسیار زیبا می باشند. شما می توانید آزادانه در تمامی طول سال بغیر از ماه ژوئن تا سپتامبر به غواصی بپردازید.

 

دره سیدمن بالی (Sidemen)

 این دره احساس جزیره بالی کهن را که تا قبل از ورود جمعیت کثیری از گردشگران به این جزیره وجود داشت، زنده می‌کند. روستاهای آرام در میان شالیزارهای برنج آبشاری قرار دارند و قله ابر گرفته کوه آگونگ (Agung) در پس زمینه ماتند نگهبانی خیرخواه پدیدار است. یکی از مناطق مورد تأکید برای قدم زدن اطراف روستاهای کوچک است که با زمین‌های کشاورزی و مزارع شالیکاری احاطه شده‌اند. کارهای محبوب دیگر که در این مکان و دیگر جاهای دیدنی ساحلی بالی می‌توان انجام داد، شامل قایق سواری در رودخانه، خلوت گزینی یوگا و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مانند کنده کاری یا بافندگی سنتی می‌باشند.

 

دره سیدمن بالی

بلو پوینت (Blue point)

در بالی بسیار زیبا و کم عمق نیز از نقاط بسیار مناسب برای غواصی در شب و اسنورکلینگ در نزدیکی جزایر Nusa Lembongan و Nusa Penida می باشد. در این سایت شما شانس ملاقات کوسه های وایت تیپ، بلک تیپ و همچنین مولامولاها را خواهید داشت. این ریف کم عمق دیدنیهای بیش از عمق ۱۲ متری اش را به شما ارائه خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد